18 Şubat 2014 Salı

Günaydınnnn
Haftanın ortasını yaptık bile, umarım buraya kadar güzel geçmiştir günleriniz. Bundan sonrakiler daha güzel geçsin. 
Bu girişten sonra gelelim asıl konumuza. Limonlu çilekli cheesecake yaptım. Abartmayayım ama süper oldu. Yanlış anlamayın ben öyle çok şahane yemekler yapabilen bir insan değilim. Yaklaşık 6-7 senedir (çocuklara hamile kaldığımdan beri) yaptığım yemek sayısı bir elin parmaklarını geçmemiştir. Nasıl oluyor bu derseniz, bakıcı teyzemiz sağolsun derim :)) Bakıcı teyzemiz hem kızlara hem bana, hem de eve bakıyor ki ben ona hiç bir zaman böyle bir misyon vermedim, kızlar küçükken, uyurlarken tv seyretmek yerine yemekler, ütüler yapardı, şimdi de kızlar yarım gün okulda olduğu için herşeyi yapıyor sağolsun. O yüzden bende sadece kek- pasta falan yapıyorum. Zaten kızlara anneniz güzel yemek yapıyormu diyenlere çok güzel kek pasta yapıyor diyorlar :))
Ay konu gene nereye geldi. Tarife geliyorum şimdi. (bu arada ben bu tarifi All Goods Things blogunda gördüm, Emel Hanımda bunu Cafe Fernando'nun blogunda görmüş, Emel Hanım biraz değiştirmiş orjinal tarifi, bende biraz değiştirdim, sizde değiştirebilirsiniz yani :))

Malzemeler
Tabanı için:
1,5 paket eti burçak (orjinal tarifte 50 gr toz badem vardı ben koymadım oyüzden 1,5 paket kullandım, bademde koyacaksanız bisküviyi azaltın.)
50 gr. tereyağ
1 çorba kaşığı toz şeker

Kreması için:
400 gr. labne 
 1/2 su bardağından biraz daha az (100 ml)  krema
 1/2 su bardağı (100 gram) şeker(ben birazcık daha fazla koydum)
 2 adet yumurta
 1 paket vanilya(orjinal tarifte vanilya özütü kullanılmış, onun tarifide burda)
 2 adet limonun kabuğu, ince rendelenmiş
 1 çorba kaşığı limon suyu (eğer limon tadını biraz daha çok isterseniz 2 kaşık koyun, çünkü limon tadı çok geliyor.)
 150 gram çilek (veya vişne/frambuaz/böğürtlen/karadut)

  Üzeri için:
 2 yemek kaşığı pudra şekeri

 Önce fırınımızı 160 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlıyoruz. O arada bisküvileri iyice ezip, erittiğimiz tereyağı ve şekerle karıştırıp, tekli muffin kaplarının dibine 1,5 çorba kaşığı kadar koyup düzleştiriyoruz. Tariften 12 tane orta boy muffin kabı doluyor. 12'si de bittikten sonra donması için buzluğa koyuyoruz.
Sonra çırpma kabına labneyi ve şekeri alıp çırpıyoruz (kremanın pürüzsüz olması için bütün malzemeler oda sıcaklığıda olmamıymış, ben Cafe Fernandonun yalancısıyım) Sonra içine aralıklı olarak diğer malzemeleri koyup biraz daha çırpıyoruz. Buzluktaki kalıpları çıkartıp üzerlerine (2-2,5 çorba kaşığı kadar) kremadan koyuyoruz. son olarakta kremanın içine 3'er adet çilek (ya a kullandığınız meyveyi) koyup, parmağınızla hafiften kremanın içine sokup fırına veriyorsunuz. 25-30 dakika kadar pişiriyorsunuz. Oda sıcaklığına gelince buzdolabına koyun. Yemek istediğinizde üzerlerine biraz daha meyve koyup pudra şejkeri koyuyorsunuz ve afiyetle mideye indiriyorsunuz. Afiyet şeker olsun.



Bitmiş hali bu, ben aceleden üstüne pudraşekeri dökmemişim, ama böyle de süperdi :)

Bu muffin kalıplarını kemeraltında aldım, tek kullanımlık, 24 tanesi 5 lira, almak isteyen olursa fikir olsun.

Hiç yorum yok: